Iphone Reparatie

0
plaatste dit 02 dec 2016

Hallo,

MIjn IPhone 6 begon een paar weken terug wat kuren te vertonen, de home-button en touch-id werken niet meer. Verder is er nooit iets raars met de telefoon gebeurd en ben er altijd zuinig op geweest. Toen ben ik met mijn telefoon naar mijn provider (T-Mobile) gegaan om te kijken wat zij hierin kunnen beteken. Na een kort gesprek kwam er eigenlijk uit dat de schade binnen de garantie valt mits het niet mijn eigen schuld is. Toen is mijn toestel via T-Mobile opgestuurd naar Dynafix, die voeren de reparatie van T-Mobile uit. Na een tijdje kreeg ik te horen dat mijn toestel niet binnen de garantie valt omdat er door niet geautoriseerde partij is geprobeerd mijn toestel te repareren. Dit is echter nooit gebeurd maar helaas moeilijk aan te tonen... Wel heb ik foto's erbij gekregen als "Bewijs" dat mijn toestel open is geweest, nou is mijn vraag of iemand mij misschien kan vertellen waar ik dit aan kan zien?

Alvast bedankt! enter image description here

1 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 05 dec 2016

Je bent helaas weer één van de 'slachtoffers' van Dynafix. Bij Dynafix wordt nooit langer dan 3 minuten naar een toestel gekeken en het heeft er alle schijn van dat ze er alles aan doen om maar zo veel mogelijk toestellen af te keuren. Immers, dan moet je wel even 60 euro betalen om hem terug te krijgen.

Eerste vraag: heb je je telefoon nieuw gekocht of heb je je telefoon tweedehands gekocht (al dan niet refurbished)?

Aan de bovenstaande foto kun je aan de rubbers van de home-toets zien dat deze verdraaid zijn. Dit kan erop wijzen dat het toestel al een keer gerepareerd is. Is dit de foto die je hebt ontvangen of heb je hier een stuk uitgeknipt? Als dit de foto is die je hebt ontvangen, heeft Dynafix in mijn ogen net zo min bewijs geleverd dat je toestel door een ongeautoriseerde partij is gerepareerd dan dat jij kunt bewijzen dat dát niet het geval is. Er staat op de foto namelijk géén enkel herkenningspunt dat het hier om een foto van jouw toestel gaat. Het zou net zo goed een foto kunnen zijn die ze ook naar andere mensen sturen.

Ik zou niet akkoord gaan met de bevindingen van Dynafix. Helaas laat de klachtenafwikkeling van Dynafix sterk te wensen over. Onlangs hebben zowel Kassa als Radar op televisie uitgebreid aandacht besteed aan de praktijken bij Dynafix en de laatste tijd zijn er weer ongelofelijk veel klachten over Dynafix. Het wordt dus een moeilijke zaak.

Je hebt in ieder geval een sterke zaak in mijn ogen. Als je toestel jonger dan een jaar is en je laat hem nu onder garantie repareren dan kun je als verweer de vraag aanvoeren waarom je het toestel door een ongeautoriseerde partij laat repareren terwijl je nog garantie hebt? Waarom zou je hem in eerste instantie wel door een ongeautoriseerde partij laten repareren en nu wél onder garantie?

Verder blijkt uit de foto's niet dat het om jouw toestel gaat. Verder wordt meteen de conclusie getrokken dat het toestel door een ongeautoriseerde partij is gerepareerd. maar het zou net zo goed om productiefout kunnen gaan.

Helaas ben je voor Dynafix één van de zovelen. Je klacht zal niet serieus genomen worden omdat Dynafix honderden klachten over niet uitgevoerde reparaties moet afwikkelen en hier ondertussen een standaard procedure voor heeft.

Mocht je een jurist in je omgeving kennen, kun je overwegen een brief te schrijven en deze te laten versturen door een jurist (als je zeker weet dat je in je recht staat). Dat is bij Dynafix de enige manier waarop ze een klacht nog enigszins serieus nemen en in behandeling zullen nemen.

Nu verkrijgbaar

15-10-2018
CAT B35
01-10-2018
Sony Xperia XZ3