Pin code voor ontgrendelen SIM netwerk

0
plaatste dit 02 mei 2017

Onlangs kocht ik via Groupon een Alcatell Idol 3 4,7 ". Na enkele weken had ik problemen met mijn video. In overleg met Alcatell smartphone opgestuurd naar DILL repaircenter in Bettembourg, Luxemburg. Na een dikke week prima gerepareerd retour. Echter men heeft er toen nieuwe recente O2 U.K. software opgezet. Vanaf toen kan ik niet meer op het netwerk komen van mijn Nederlandse provider Simpel. Ik dien een code in te geven voor het ontgrendelen van het SIM netwerk. Groupon moet mij die code leveren, maar onderneemt niets. Alcatell mogen de code niet geven zeggen ze, en Dill in Luxemburg stuurt mij weer terug naar Groupon die niets ondernemen. Dus al een dikke 2 weken geen telefoon, app,en sms. WIE KAN MIJ HELPEN , HOE EN WAAR IK DIT KAN LATEN OPLOSSEN. Ik heb 2 jaar garantie op deze telefoon maar Alcatell zet zich nergens voor in. Wie geeft mij het traject om dit op te lossen. SPOED,SPOED. !

7 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 03 mei 2017

Vervelend probleem inderdaad. Waarschijnlijk heeft Groupon je een Britse versie van de Alcatel Idol geleverd en is na reparatie ook meteen nieuwere Britse software op je toestel gezet die voorzien is van een simlock.

GSM Helpdesk is onafhankelijk en wij zijn dus géén officiële helpdesk voor Alcatel, maar wij hebben wel zeer goede contacten met nagenoeg alle smartphone fabrikanten, waaronder Alcatel. Als je het goed vindt / toestemming geeft, kan ik je probleem en je persoonlijke gegevens (e-mail adres) even delen met mijn contactpersoon bij Alcatel / TCL in Nederland en dan weet ik zeker dat er een oplossing voor je probleem zal komen.

Hoewel het hier helaas blijkbaar een keer fout is gegaan, weet ik dat Alcatel hoog inzet op goede service, dus verwacht ik dat er uiteindelijk een goede oplossing geboden zal kunnen worden.

0
plaatste dit 03 mei 2017

beste Helpdesk,

Bedankt voor de snelle reactie en uw toezegging om mij te willen helpen. Ik zou het erg waarderen indien u uw contacten zou willen aanwenden bij Alcatel/TCL. Ik heb zelf al diverse malen kontakt gehad met de klantenservice van Alcatell. Deze man die zit in Roemenie, hij is helemaal op de hoogte van deze kwestie ; Alcatell/Groupon/Dill Luxemburg. Hij heeft zelfs op mijn verzoek bij Groupon aangedrongen voor een oplossing.Ik heb kopieen van zijn e mail verkeer. Ik heb op dit toestel, wat voor mij heel erg prima is, 2 jaar garantie. Indien er een kundige computerwinkel bij mij in de buurt zou zijn , dan ga ik daar als dat gefiatteerd zou worden door Alcatell wel naar toe. Mijn e mail adres is **@chello.nl. Bij deze hebt u mijn toestemming om aktie te ondernemen. Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Laatst aangepast 03 mei 2017

0
plaatste dit 03 mei 2017

Nog even wat aanvullende informatie. Toen ik deze alcatell ontving van Groupon , toen zat er dus andere software op. Ik kon n.l meteen op het netwerk van mijn nederlandse provider Simpel komen na plaatsing van mijn Sim kaart. Echter na de reparatie staat er O2 UK software op. Met allerlei apps van Amazon etc en overige Britse ballast die ik niet wil. Gewoon software zoals erop stond bij aflevering. Bij Dill in Luxemburg hebben ze die engelse software ( zij noemden dat Mise a jour du software) opgezet. Het nummer waaronder de reparatie en herplaatsing van software van O2 is gebeurd bij Dill is 1572376.

0
plaatste dit 03 mei 2017

Ik heb de persoonlijke informatie uit uw posts verwijderd (omdat deze nu openbaar op het internet stonden). Ik heb mijn Nederlandse contacten bij Alcatel geattendeerd op uw probleem en uw contactgegevens doorgegeven. Alcatel heeft namelijk in Nederland ook gewoon support medewerkers.

Ik wacht even de reactie van Alcatel af. Het kan zijn dat Alcatel rechtstreeks contact met u gaat opnemen. Houdt ons ook graag op de hoogte van de ontwikkelingen.

0
plaatste dit 03 mei 2017

Ik heb zojuist een reactie vanuit TCL / Alcatel ontvangen dat uw probleem in behandeling wordt genomen door de Nederlandse Customer Care Manager. Alcatel heeft laten weten dat zij contact met u op zullen nemen.

0
plaatste dit 03 mei 2017

Beste Helpdesk,

Allereerst mijn hartelijke dank. Het probleem is dankzij uw site opgelost.!! Vanmorgen kreeg ik een heel mooie e mail van de heer Dick Oosterling van Alcatel met daarin de code. Hij heeft een en ander netjes uitgelegd, en ik heb hem zo net een mail teruggestuurd om hem eveneens te bedanken. Dankzij uw feeling en inzicht van het probleem hebt U uw invloed in uw telefoonwereld aangewend. Daar ben ik U evenals de heer Oosterling heel erkentelijk voor. Uw site die ik overigens nog niet kende heb ik thans bij mijn favorieten geplaatst en zal hem meer gaan raadplegen en onder de aandacht brengen. Twee professionals die toonden om klantgericht te denken hebben mijn netelige probleem in no time opgelost. Hulde hiervoor. ! Ik ben de koning te rijk en erg content met mijn Alcatel Idol3 die voor mij thans weer prima functioneert. Bedankt. Groetjes Albert.

0
plaatste dit 04 mei 2017

Beste Albert,

Heel erg fijn om te horen dat Alcatel het probleem zo snel (en goed) voor u heeft opgelost. De truc is meestal om te zorgen dat een vraag of probleem op de juiste plek of bij de juiste persoon terecht komt. Als er iets mis gaat in de klantenservice is dat in de meeste gevallen geen onwil maar een combinatie van factoren zoals u zelf ook heeft ervaren. Zodra de vraag of het probleem dan op de juiste plek of bij de juiste persoon komt te liggen is het in no-time opgelost. Fijn dat we u hierbij hebben kunnen helpen.

Ik zal mijn contactpersonen bij Alcatel ook nog even mailen met een bedankje.

Mochten wij u in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen, weet ons dan uiteraard te vinden!

Nu verkrijgbaar

15-10-2018
CAT B35
01-10-2018
Sony Xperia XZ3