Veel problemen met nieuwe Apple iPhones op T-Mobile netwerk

Veel problemen met nieuwe Apple iPhones op T-Mobile netwerk

31-01-2018  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Connectiviteit , Netwerk , Toestellen


Honderden klanten van T-Mobile met een nieuwe Apple iPhone 8, Apple iPhone 8 Plus of Apple iPhone X ervaren al maanden problemen op het T-Mobile netwerk. Door onbekende oorzaak vallen spraak- en dataverbindingen vaak weg, met alle ongemakken van dien.

Ongeveer drie op de duizend Apple iPhone 8, Apple iPhone 8 Plus of Apple iPhone X toestellen functioneren niet goed op het Nederlandse T-Mobile netwerk, meldt RTL Nieuws. Klanten die net het verkeerde toestel hebben getroffen krijgen hebben al meer dan drie maanden te maken met wegvallende verbindingen tijdens telefoongesprekken alsmede dataverbindingen die worden verbroken. De problemen lijken vooral te ontstaan op plekken waar het netwerk van T-Mobile minder dekking heeft op het moment dat de iPhone terug wil schakelen van een 4G verbinding naar een 3G verbinding.

Ondanks dat het probleem al ruim drie maanden bestaat, hebben Apple en T-Mobile tot op heden nog geen oplossing voor het probleem gevonden. T-Mobile klanten met een nieuwe iPhone die deze problemen ervaren zouden hun toestel kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar, echter blijkt dit niet bij alle klanten even soepel te verlopen. Sommige klanten krijgen te horen dat hun toestel gerepareerd moet worden, andere klanten moeten weken wachten op een vervangend toestel. In Apple Stores zijn medewerkers doorgaans goed op de hoogte van de problemen van sommige nieuwe iPhones in combinatie met het T-Mobile netwerk, maar ook hier moeten klanten regelmatig flink aandringen om een nieuw vervangend toestel te krijgen.

Oorzaak nog steeds onbekend

Een woordvoerder van T-Mobile heeft tegenover RTL Nieuws bevestigd dat ongeveer drie op de duizend T-Mobile klanten met een nieuwe iPhone te maken heeft of heeft gehad met deze problemen, maar kon geen uitspraken doen over de oorzaak. Door het toestel om te ruilen voor een nieuw exemplaar zijn de problemen in de meeste gevallen opgelost.

De problemen met wegvallende verbindingen concentreren zich ook alleen bij T-Mobile. Op andere Nederlandse mobiele netwerken functioneren de drie nieuwe iPhone modellen naar verluidt zonder noemenswaardige problemen.



;

Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie