Fast checkout moet aantrekkingskracht Tikkie vergroten

Fast checkout moet aantrekkingskracht Tikkie vergroten

03-07-2018  |  Martijn Kregting  |  Diensten


Betaal-app Tikkie brengt deze zomer een ‘fast checkout’ uit. Met deze functie kunnen bedrijven de betaaloplossing gebruiken om producten te verkopen, aldus Hardy Schuerhoff (ABN Amro) tijdens het E-commerce Live! event. Gebruikers hoeven dan niet meer in te loggen.

Tikkie is een mobiele betaalmethode die ABN Amro in 2016 op de markt zette. Hij telt inmiddels meer dan 3 miljoen gebruikers. Ook in Duitsland is men inmiddels live. Tikkie is een gratis app voor iPhone en Android om eenvoudig betaalverzoekjes te versturen via WhatsApp of sms.

De fast checkout die deze zomer wordt uitgerold en door bedrijven is te integreren in hun betaalverkeer, zorgt ervoor dat consumenten niet meer hoeven in te loggen. Ook het achterlaten van gegevens bij een e-commercebedrijf behoort dan tot het verleden. Onder meer Transavia, KLM en Spar gebruiken Tikkie al voor hun klanten. de verwachting is dat andere bedrijven met de nieuwe functie snel zullen volgen.

Aankoop in aantal seconden

Een aankoop is met de fast checkout letterlijk in een aantal seconden te doen, aldus Tikkie-producteigenaar Schuerhoff volgens Emerce. “Ook bij een webshop waar klanten nooit eerder zijn geweest.” De toepassing is overigens in meer omgevingen te gebruiken dan alleen die van een webwinkel. Het kan net zo goed een QR-code zijn in een tijdschrift of een linkje in een e-mail. Anders dan bij veel andere oplossingen wordt de betaling losgetrokken van de e-commerce flow. “De betaling is op veel meer punten in de journey aan te bieden.”

Het doel van ABN Amro is om met Tikkie een versmelting te verzorgen tussen bedrijven en consumenten. Wat begon als een oplossing voor het onderlinge (p2p) betalen, is volgens Schuerhoff uitgegroeid tot een fundament. “We kunnen doorbouwen richting bedrijven en aan andere proposities denken.”

Voor ruim 1 mld met Tikkie betaald

Sinds de introductie in 2016 is al voor meer dan 1 miljard euro via Tikkie betaald. Het meest wordt Tikkie ingezet voor cadeaus en gezamenlijke activiteiten. Om die reden is de maandag bij uitstek de betaaldag voor Tikkies, net na het weekend, meldde ABN Amro in juni.

De app is gratis te gebruiken voor iedereen met een Nederlandse betaalrekening – hoeft niet bij ABN Amro te zijn – en een smartphone. De ontvanger van een Tikkie hoeft de app niet te hebben. De betaling verloopt via iDEAL en de eigen vertrouwde bank.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie






Nu verkrijgbaar

30-06-2018
Motorola Moto G6
18-06-2018
HTC U12+
10-06-2018
HTC Desire 12
10-06-2018
HTC Desire 12+
04-06-2018
LG G7 ThinQ
25-05-2018
Motorola Moto E5


Nieuw

30-05-2018
Nokia 5.1
30-05-2018
Nokia 3.1
30-05-2018
Nokia 2.1
23-05-2018
HTC U12+
02-05-2018
Samsung Galaxy A6