KLM biedt Google Home-diensten

KLM biedt Google Home-diensten

25-10-2018  |  admin  |  Service


KLM springt in op de introductie van de Google Home slimme speakers in Nederland. De vliegtuigmaatschappij biedt vier diensten aan die via spraakbesturing worden bediend. KLM wil reizigers op deze manier thuis al van dienst zijn, nog voor vertrek naar de luchthaven. Het bedrijf ziet in de slimme speaker en spraakassistent van Google een interessante optie om klanten bij het thuis plannen en voorbereiden van hun reis te helpen.

Twee diensten zijn volledig nieuw en vormen een aanvulling op twee al bestaande KLM ‘voice’ diensten, die allemaal zijn ontwikkeld op basis van kunstmatige intelligentie en KLM-technologie. Alle ‘voice’ diensten van KLM zijn komende maand beschikbaar. 

Zoeken naar reisbestemming

De eerste nieuwe service helpt bij het vinden van een passende reisbestemming op basis van de gewenste vluchtduur, budget, reisdatum en reisthema. KLM biedt de klant na een korte dialoog, drie passende bestemmingen aan, inclusief een korte uitleg van de bestemming. Via een link op zijn mobiele telefoon ontvangt de klant direct de actuele ticketprijzen. 

Met de tweede nieuwe service laat KLM de klant weten hoe lang voor vertrek op Schiphol aanwezig te zijn. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een technische verbinding met de systemen van Schiphol (API). De vertrekplanner adviseert de klant ook hoe laat van huis te vertrekken met de auto of het openbaar vervoer. 

Boeken van vlucht

De twee bestaande KLM ‘voice’ diensten die nu ook beschikbaar komen op de Google Home, helpen de klant bij het zoeken en boeken van vluchten en geeft persoonlijk advies over mee te nemen bagage op basis van de KLM-bestemming, de duur van de reis en de weersvoorspelling ter plaatse.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie






Nu verkrijgbaar

29-01-2019
Honor View 20
15-11-2018
Oppo RX17 Pro
02-11-2018
Huawei Mate 20


Nieuw

26-03-2019
Sony Xperia L3
26-02-2019
Sony Xperia 1
26-02-2019
Sony Xperia 10
24-02-2019
LG G8 ThinQ