KPN activeert bellen over Wi-Fi netwerken voor verbetering indoor-dekking

KPN activeert bellen over Wi-Fi netwerken voor verbetering indoor-dekking

30-10-2018  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Netwerk


In navolging van Vodafone en Tele2 is het nu ook voor klanten van KPN mogelijk om te bellen via Wi-Fi netwerken. Dankzij de zogenaamde 'VoWiFi' technologie kunnen klanten zelfs op plekken met een slechte indoor dekking bellen en gebeld worden.

KPN heeft vandaag bekend gemaakt dat de provider 'Voice over Wi-Fi', kortweg 'VoWiFi', heeft geactiveerd in haar netwerk. Dankzij deze technologie kan een geschikte smartphone naadloos overschakelen tussen het mobiele netwerk en beschikbare Wi-Fi netwerken op het moment dat het bereik van het mobiele netwerk niet toereikend is. Op die manier vallen telefoongesprekken niet meer weg en is een klant van KPN altijd bereikbaar en ervaart altijd een goede telefoonverbinding.

Gebruikers van de Samsung Galaxy S8, Galaxy S8+, Samsung Galaxy S9 en Galaxy S9+ kunnen gebruik maken van Voice over Wi-Fi. In de toekomst zal dit verder uitgebreid gaan worden met andere toestellen van Samsung en recente iPhones. De optie is in de telefoon aan- en uit te zetten en staat standaard aan. Omdat telefoongesprekken naadloos over kunnen schakelen tussen het 4G netwerk en het Wi-Fi netwerk merken gebruikers er niets van op het moment dat het telefoongesprek over het Wi-Fi netwerk loopt, behalve dat telefoongesprekken niet wegvallen op het moment dat de indoor dekking van het KPN netwerk slecht mocht zijn.

Nederland heeft beste netwerken ter wereld

Hoewel de Nederlandse netwerken qua dekking en snelheid tot de tien beste ter wereld behoren, is het voor Nederlandse telecomproviders ondoenlijk om letterlijk ieder hoekje of gaatje van dekking te voorzien. Op diverse plekken in Nederland ervaren Nederlanders dan ook nog steeds dekkingsproblemen, vooral binnenshuis of binnen kantoorpanden.

Dankzij de VoWIFI technologie levert KPN hier nu een belangrijke oplossing voor. Op het moment dat de ontvangst van het mobiele netwerk niet goed genoeg is, schakelt de telefoon naadloos over op een beschikbaar Wi-Fi netwerk en loopt het telefoongesprek over het Wi-Fi netwerk en vindt via het internet zijn weg richting het netwerk van KPN Op die manier zijn klanten met slecht bereik toch goed bereikbaar en hebben een goede en stabiele telefoonverbinding.

Meer informatie en een volledige uitleg over VoWIFI is te vinden op onze helpdeskpagina over Voice over Wi-Fi.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie