Facebook komt met TikTok concurrent Lasso

Facebook komt met TikTok concurrent Lasso

12-11-2018  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Diensten


Facebook onderneemt een nieuwe poging om jongeren aan haar platform te binden en brengt een concurrent voor TikTok. Jongeren maken steeds minder vaak gebruik van Facebook en zoeken hun heil op onder andere Snapchat en TikTok (het voormalige Musical.ly).

Naast Snapchat is onder jongeren ook de app 'TikTok' erg populair. TikTok is de nieuwe naam voor de voormalige dienst Musical.ly en maakt het mogelijk om korte grappige video's te maken en verder aan te kleden met allerlei stickers. Deze video's kunnen vervolgens gedeeld worden.

Omdat Facebook een terugloop ziet in het aantal jongeren dat gebruik maakt van Facebook, probeert Facebook ook een voet tussen de deur te krijgen bij jongeren met de introductie van Lasso. Dit is feitelijk een kopie van TikTok.

Ook Lasso biedt de mogelijkheid om korte grappige video's te maken en aan te kleden met stickers. Vanzelfsprekend kunnen de video's binnen nagenoeg alle kanalen van Facebook gedeeld worden.

Of Lasso een succes gaat worden is de vraag. Doorgaans maken kopieën van reeds populaire apps of diensten niet zo veel indruk en bieden weinig reden voor overstap. Dat heeft Google bijvoorbeeld ondervonden met Google+ als alternatief voor Facebook en ondervinden diverse messaging apps ook als alternatief voor WhatsApp. Eerdere pogingen van Facebook om Snapchat te beconcurreren hebben ook nog niet tot significante resultaten geleid.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie