Review: Nokia 5800 XpressMusic

13-02-2009  |  Tim Wijkman van Aalst

Nokia's eerste touchscreen toestel sinds jaren is betaalbaar, uitgebreid en belooft een echte hit te gaan worden. Het toestel is sinds kort verkrijgbaar in Nederland, dus wij gooien hem in de test...

In oktober vorig jaar werd, na jaren van geruchten uiteindelijk weer een volledig touchscreen georiënteerde Nokia gelanceerd in de vorm van de Nokia 5800 XpressMusic. Velen spreken van het eerste échte touchscreen device van de Finse fabrikant, maar feitelijk is dát niet helemaal waar. Al in 2005 liet Nokia zien wat ze in haar mars had met de Nokia 7710 die voor die tijd zeer revolutionair was met ondermeer mobiel TV. De 7710 is in een kleine oplage op de markt geweest maar is nooit echt een succes geworden.

Nokia 5800 XpressMusic
Nokia 5800 XpressMusic

Na de introductie van de eerste generatie Apple iPhones, nu al bijna twee jaar geleden, kwam de ene na de andere fabrikant uit met een touchscreen device. In Finland bleef het echter tot vorig jaar oktober vrijwel geheel stil. Anderzijds was het ondertussen al wel een publiek geheim dat in het Finse Espoo gewerkt werd aan een touchscreen toestel, want diverse touchscreen concepten hadden hun gezicht al gedurende drie jaar voorzichtig laten zien. Desondanks kondigde Nokia pas bijna anderhalf jaar nadat de eerste Apple iPhone de markt had betreden haar eerste touchscreen device, de Nokia 5800 XpressMusic, aan.

Nokia 5800 XpressMusic
Nokia 5800 XpressMusic

Spanje mocht uiteindelijk als eerste kennis maken met Nokia's visie op touchscreen toestellen. Gelijktijdig aan Nokia World, Nokia's jaarlijkse congres dat dit jaar plaatsvond in Barcelona, werd de Nokia 5800 XpressMusic op de Spaanse markt gelanceerd, gevolgd door enkele andere Europeese landen.

Midden januari konden wij het verlossende woord ook aan Nederland brengen, want diverse webwinkels konden het toestel - al dan niet uit parrallel import - leveren. De officiele marktintroductie van de Nokia 5800 XpressMusic laat overigens nog op zich wachten tot 26 februari, maar ondertussen zijn al enkele duizenden exemplaren van het toestel over de Nederlandse toonbanken gegaan. De Nokia 5800 XpressMusic belooft een echte hardloper te gaan worden, want het toestel heeft enerzijds een aantrekkelijk prijskaartje maar is anderzijds zo veelzijdig als een high-end smartphone die we normaal in de N- of E-series terugvinden. In deze review nemen wij u mee in de wereld van de Nokia 5800 XpressMusic en laten u verbaasd staan zoals wij ons ook verbaasde over de functies en mogelijkheden van dit toestel, want één ding moeten we Nokia nageven: Als ze iets doen, doen ze het goed...

Rondje Nokia 5800 XpressMusic
Bij het bekijken van de Nokia 5800 XpressMusic valt één ding direct op. Het toestel is geheel van plastic en voelt ook zo aan. In combinatie met het grote beeldscherm trekt het toestel snel vette vingers aan. Dat is dan overigens ook meteen één van de weinige nadelen die wij aan het toestel hebben weten te vinden, dus vanaf dit punt bijna alleen nog maar lof over dit toestel...

Aan de voorzijde van de Nokia 5800 XpressMusic vinden we op de eerste plaats natuurlijk het grote touchscreen. Het beeldscherm is met 3,2 inch net iets kleiner als dat van de Apple iPhone 3G, maar kent wel een hogere resolutie. Waar de Apple iPhone een resolutie van 320 x 480 pixels heeft, heeft de Nokia 5800 XpressMusic een resolutie van 360 x 640 pixels, wat zich direct vertaald in een nóg scherper beeld. Het beeldscherm reageert goed op de aanraking met een stylus en op de aanraking met een vinger, maar omdat in het toestel een "ouderwets" type touchscreen is gebruikt, reageert het toestel niet zo goed op aanrakingen met de vinger als op bijvoorbeeld de Apple iPhone of de T-Mobile / HTC G1.

Toetsen onder het beeldscherm van de Nokia 5800 XpressMusic

Onder het beeldscherm zijn drie toetsen geplaatst. De groene en rode knop spreken qua functionaliteit natuurlijk voor zich en dienen voor het starten of beëindigen van een telefoongesprek. De middelste witte knop verschaft toegang tot het hoofdmenu van het toestel.

Boven het beeldscherm is een touch-senstive knop geplaatst

Boven het beeldscherm is aan de rechterkant naast de tekst "XpressMusic" een touch-sensitive toets aanwezig, waarmee een snelmenu te openen is. Deze touch-sensitive toets licht op op het moment dat het toestel uit zijn standbystand gehaald wordt. Direct boven de touch sensitive knop is een cameralensje zichtbaar die gebruikt kan worden voor video telefonie.

Links naast de camera voor video telefonie bevindt zich een kleine sensor (proximity sensor) die ervoor zorgt dat het beeldscherm van het toestel automatisch uitschakelt op het moment dat het toestel aan het oor gehouden wordt. Dit voorkomt dat je met je oor perongeluk functies op het beeldscherm activeert en bespaart energie doordat het beeldscherm niet blijft branden.

3,2 megapixel camera met dual-LED flitser

Aan de achterkant van de telefoon vinden we een 3,2 megapixel camera en een dual-LED flitser. De camera is uitgerust met een Carl Zeiss lens, zoals we bij de meeste camera's op Nokia telefoons tegen komen.

Links onder is de stylus geplaatst
Links onder is de stylus geplaatst

Aan de linker onderzijde is een plastic stylus geplaatst. De stylus zit letterlijk in de cover, want als de achterzijde van het toestel gehaald wordt, blijft de stylus in de cover zitten. De stylus zit voldoende vastgeklemd, waardoor deze er niet uit zichzelf uit zal vallen, problemen die op andere touchscreen toestellen wel eens voorkomen.

Simkaartslot
Simkaartslot

Aan de linkerzijde van de telefoon vinden we twee klepjes. Achter het linker klepje moet de simkaart gestopt worden. Normaal zit de simkaart bij Nokia telefoons onder de accu, maar bij de 5800 XpressMusic is voor een andere oplossing gekozen. De simkaart in het toestel zetten is geen moeilijke taak. De simkaart kan aangeduwd worden met de stylus. Het verwijderen van de simkaart gaat alleen door de achtercover van het toestel te verwijderen, de accu uit het toestel te nemen en door een kleine uitsparing met de stylus de simkaart uit het toestel te duwen.

Slot voor MicroSD geheugenkaart
Slot voor MicroSD geheugenkaart

Achter het rechterklepje zit het MicroSD geheugenkaart slot. De Nokia 5800 XpressMusic kan overweg met zogenaamde MicroSDHC (MicroSD High Capacity) geheugenkaarten tot 16 gigabyte. Standaard levert Nokia een geheugenkaartje van 8 gigabyte mee bij het toestel, wat voor een toestel in deze prijsklasse toch zeker een pluspunt genoemd mag worden. Een klein nadeel is dat de geheugenkaart zich moeilijk uit het toestel laat halen.

De speakertjes zijn vrijwel onzichtbaar weggewerkt

Aan de linkerzijde zijn ook de twee speakertjes van de telefoon geplaatst. Samen kunnen deze prachtig stereo geluid voortbrengen. Het geluid uit de speakers is warm en zowel de bass als de hoge tonen komen goed uit het toestel. Bij een hoog volume vervormt het geluid echter wel, maar dat is natuurlijk ook niet vreemd voor dergelijke kleine speakertjes. Desalniettemin weten de speakers een flink volume te produceren.

Cameraknop
Cameraknop

Aan de rechterzijde van het toestel vinden we onderaan de cameraknop waarmee foto's afgedrukt kunnen worden. Omdat de camera beschikt over autofocus is het mogelijk de cameraknop half in te drukken (waarna de camera zichzelfs scherpstelt) om vervolgens de foto te schieten door de cameraknop verder in te drukken.

Vergrendelingsschuifje
Vergrendelingsschuifje

Boven de cameraknop is een schuifje geplaatst waarmee het beeldscherm in- en uitgeschakeld kan worden. Hoewel een schuifje het probleem met zich mee kan brengen dat deze in een broekzak of tas "verschoven" zou kunnen worden en daarmee het toestel activeert, hebben wij hier in ons gebruik geen last van gehad. Derhalve is het begrijpelijk dat Nokia gekozen heeft voor een schuifje in plaats van een knopje, gezien de kans op het indrukken van een knopje in de broekzak groter is dan het verschuiven van een schuifje.

Volumetoetsen
Volumetoetsen

Bovenaan de rechterzijde zijn twee volumetoetsen geplaatst. Buiten het (uiteraard) regelen van het volume, hebben deze toesten verder geen andere functionaliteit in het toestel.

Bovenzijde van de Nokia 5800 XpressMusic

De bovenzijde van de Nokia 5800 is druk bezet. Links is - netjes achter een rubberen klepje - de USB aansluiting weggewerkt. In het midden vinden we een 3,5 mm audio jack, voor het aansluiten van standaard hoofdtelefoons of speakers. Rechts naast de audio uitgang is de ingang voor de lader geplaatst gevolgd door helemaal rechts de aan / uit toets, die tevens gebruikt kan worden (zoals op alle Nokia's) voor het wisselen tussen geluidsprofielen.

Onderzijde van de Nokia 5800 XpressMusic

Over de onderzijde van het toestel kunnen we tot besluit heel kort zijn. Hier is enkel een klein gaatje aanwezig voor de microfoon en aan de onderzijde is een kleine uitsparing die gebruikt kan worden om middels een nagel de achterklep van het toestel te kunnen halen.

Pakket van de Nokia 5800 XpressMusic
Pakket van de Nokia 5800 XpressMusic

Het pakket
Voor een toestel van deze prijsklasse verbazen wij ons ook over de inhoud van het pakket. Het toestel wordt zéér compleet afgeleverd. Naast de standaard dingen zoals de telefoon zelf, een accu, handleidingen, CD-rom's en een lader vinden we in het pakket ook een USB datakabel, een TV kabel, een stereo headset met afstandsbediening, een extra stylus, en een draagkoord met daaraan een soort "vin" die tussen de vingers genomen kan worden om het toestel makkelijker te kunnen bedienen.

Inhoud van het pakket
Inhoud van het pakket

Ook is een houdertje aanwezig waarin het toestel te plaatsen is als deze bijvoorbeeld gebruikt wordt voor het bekijken van video. Tot slot mogen we natuurlijk ook de 8 gigabyte MicroSD geheugenkaart niet vergeten die af-fabriek al in het toestel geplaatst is en het stevige hoesje waarin het toestel veilig opgeborgen kan worden.

Muziekspeler van de Nokia 5800 XpressMusic

XpressMusic staat voor muziek
Hoewel de Nokia 5800 XpressMusic wellicht nog het beste vergeleken mag worden met de N-series van Nokia, is de 5800 XpressMusic voornamelijk gefocust op het afspelen van muziek. Het toestel heeft een uitgebreide muziekspeler. Grafisch gezien is de muziekspeler vrij standaard uitgevoerd, maar functioneel is de muziekspeler zeker. Zoals in alle muziekspelers kan muziek gesorteerd worden op ondermeer artiest, album, genres, etc. Afspeellijsten laten zich eenvoudig samenstellen en bij het afspelen wordt ook (indien aanwezig) album-art getoond. Daarnaast zijn functies als het willekeurig weergeven van muziek en het herhalen van afspeellijsten uiteraard ook aanwezig.

Voorkeursinstellingen equalizer
Voorkeursinstellingen equalizer

Ook het instellen van de muziekspeler is eenvoudig. Een uitgebreide equalizer maakt het mogelijk om vooraf ingestelde geluidsprofielen toe te passen op de muziek, maar het is ook mogelijk om de klankkleur van de diverse frequenties zelf in te stellen.

Headset met afstandsbediening aangesloten op de 5800 XpressMusic

Muziek kan geluisterd worden via de meegeleverde stereo headset. De headset kan rechtstreeks op het toestel aangesloten worden, maar dan is de kabel wat aan de korte kant. Beter is om de meegeleverde afstandsbediening op het toestel aan te sluiten en daarin de headset te pluggen. Voordeel is dat de kabel dan meteen een stuk langer is en je via de afstandsbediening de muziek en volume kunt regelen zonder het toestel uit je zak te hoeven halen.

De meegeleverde headset heeft een gemiddelde geluidskwaliteit. Het draagcomfort van de headset viel ons erg tegen. Beter is het wellicht om een eigen hoofdtelefoon of headset aan te sluiten. Aangezien de afstandsbediening tevens dient als microfoon, kan op die manier dus als het ware van iedere hoofdtelefoon een headset gemaakt worden waarmee dus ook gebeld kan worden.

Naast het luisteren van muziek via de stereo headset kan muziek ook geluisterd worden via de stereo speakertjes in het toestel. Het verbaasde ons hoe warm het geluid is wat de Nokia 5800 XpressMusic kan voortbrengen. Niet alleen de muziek die al standaard op het toestel (als voorbeeld) aanwezig is, maar ook eigen muziek klinkt bijzonder goed over de speakertjes. De speakertjes weten een behoorlijk volume voort te brengen, al vindt - niet verwonderlijk - wel vervorming plaats bij hogere volumes. Het toonbereik van de speakertjes is erg goed.

FM radio met RDS ontvanger
FM radio met RDS ontvanger

Naast een uitgebreide muziekspeler beschikt de Nokia 5800 XpressMusic ook over een FM radio. Wanneer de radio voor het eerst wordt opgestart, zal het toestel vragen om de frequentieband te scannen. Daarmee worden alle radiostations die uitzenden "in kaart gebracht". Daarna kan eenvoudig tussen radiostations gewisseld worden.

De FM radio beschikt ook over een uitgebreide RDS ontvanger. Via RDS worden ondermeer zaken als de naam van het radiostation, weers- en verkeersinformatie, informatie over de muziek die gedraaid wordt etc. verstuurd. De berichten die via RDS binnen komen worden overzichtelijk weergegeven in het scherm. Daarnaast vormt zich een soort van "screensaver" die de frequentie van het radiostation laat zien.

In het onmogelijke geval dat je alle muziek op de 8 gigabyte geheugenkaart tegen bent en de radio je ook al niet veel beters meer kan verschaffen, biedt Nokia ook direct toegang tot haar Nokia Music Store. Hiermee zijn - tegen betaling - losse nummers maar ook complete albums te downloaden inclusief Album Art.

Afspelen van video op de Nokia 5800 XpressMusic

Video
Het 3,2 inch grote kleurenbeeldscherm is door zijn hoge resolutie uitermate geschikt voor het bekijken van video. Af fabriek zijn in het toestel enkele prachtige video's aanwezig die goed laten zien waar het toestel toe in staat is. Natuurlijk zijn deze video's geheel geoptimaliseerd voor de lengte en breedte van het beeldscherm, waardoor eigen filmpjes nooit zo perfect zullen uitlijnen als de "meegeleverde" filmpjes.

Aangezien het toestel ook in de Batman film "Dark Knight" gebruikt is, staat op het toestel onderandere een uitgebreide trailer van deze film. Verder is een kleurrijke film over allerlei toeristische spots op aarde op het toestel aanwezig en zijn enkele muziekclips en instructiefilmpjes op het toestel geplaatst.

Internetten in de portret modus
Internetten in de portret modus

Internet en e-mail
De Nokia 5800 XpressMusic kan geschaard worden onder de smartphone familie en zou qua functionaliteit echt niet misstaan in het N-Series portfolio van Nokia. De telefoon draait op Symbian S60 versie 5 en daarmee is het toestel ook uitermate geschikt voor internet toepassingen. Op de eerste plaats biedt het toestel zowel UMTS als HSDPA ondersteuning, waardoor snel mobiel internet altijd en overal beschikbaar is. Daarnaast beschikt de Nokia 5800 XpressMusic over WiFi ondersteuning, waardoor je thuis, op school, op het kantoor of onderweg op stations, in café's en restaurants zonder problemen van snel internet gebruik kunt maken.

Internetten in de landscape modus
Internetten in de land modus

Surfen op internet is mogelijk middels de bekende browser van Nokia. Het bekijken van internet pagina's kan zowel in portret als landscape modus. De telefoon weet (bij een snelle internet verbinding) webpagina's ook snel te verwerken en weer te geven en zelfs normale (niet voor mobiel geöptimaliseerde) webpagina's worden goed weergegeven.

De gebruiksvriendelijkheid van de internet browser is vergelijkbaar met die op andere niet-touchscreen toestellen van Nokia. De browser had iets intuïtiever mogen zijn, maar niet te min zullen mensen die de browsers van andere Nokia toestellen gewend zijn geen problemen hebben met de browser op de Nokia 5800 XpressMusic.

Verzenden en ontvangen van e-mail
Verzenden en ontvangen van e-mail

Zoals op iedere Symbian smartphone is ook uitgebreide e-mail ondersteuning aanwezig. Het is mogelijk om meerdere POP3 / IMAP4 mailboxen in het toestel in te stellen. E-mail kan dan direct op het device worden opgehaald, worden bekeken en worden beantwoord. Ook het verzenden van mailtjes met bijlagen is geen probleem.

Uitgebreide agenda
Uitgebreide agenda

Agenda
De Nokia 5800 XpressMusic kan ook bijdragen aan een georganiseerd leven. Het toestel beschikt over een uitgebreide agenda die net als de contacten uit het telefoonboek eenvoudig gesynchroniseerd kunnen worden met een computer. De agenda is overzichtelijk en kent een dag, week en maandweergave. Afspraken zijn per uur in te plannen en worden overzichtelijk weergegeven in de agenda.

Navigatie middels Nokia Maps 2.0
Navigatie middels Nokia Maps 2.0

Navigatie
Zoals alle Nokia smartphones wordt de Nokia 5800 XpressMusic geleverd met Nokia Maps. Op het toestel is Nokia Maps 2.0 aanwezig, dezelfde versie die we bijvoorbeeld ook op de Nokia 6210 Navigator tegenkwamen. Nokia Maps is voor het grootste deel gratis te gebruiken.

Via PC Suite is het mogelijk om kaartmateriaal van complete landen op de geheugenkaart van het toestel te laden. Vrijwel alle opties van Nokia Maps voor navigatie zijn gratis te gebruiken, voor bepaalde navigatieopties, zoals gesproken instructies tijdens het rijden, moet een licentie genomen worden op Nokia Maps. Licenties kunen gekocht worden voor de duur van één week, één maand, één jaar of drie jaar. De Nokia 5800 XpressMusic komt standaard met een testlicentie van 90 dagen.

De game Bounce
De game "Bounce"

Games
Op een multimedia toestel als de 5800 XpressMusic mogen ook wel games verwacht worden. Het toestel wordt standaard geleverd met twee games. Bounce is het eerste spelletje, waarbij een balletje door een parcours gerold moet worden. Deze game is tegenwoordig 3D uitgewerkt. Op eerdere Symbian telefoons was Bounce ook aanwezig, maar toen nog als platform game.

De game Global Race
De game "Global Race"

Het tweede spel wat op de 5800 XpressMusic te vinden is, is "Global Race", een racespel die geheel via de accelerometer gespeeld kan worden. Door het bewegen van het toestel kan de auto op het scherm bestuurd worden. In het begin is dit een erg lastige opgave, later blijkt dit redelijk goed te doen te zijn. De graphics van de racegame zijn redelijk. Ondanks dat de Nokia 5800 XpressMusic met een 369 Mhz processor is uitgerust, loopt de game niet geheel vloeiend.

Foto's schieten met de camera
Foto's schieten met de camera

Camera
De Nokia 5800 XpressMusic is uitgerust met een 3,2 megapixel camera met een dual-LED flitsertje. De camera maakt gebruik van een Carl Zeiss lens.

De camera biedt zeer uitgebreide instellingsmogelijkheden, die met één klik op het scherm toegankelijk zijn. Zaken als het instellen van de kleurtoon, witalans, belichting, lichtgevoeligheid, contrast en scherpte zijn eenovudig instelbaar vanuit het instellingenmenu.

Foto geschoten met de Nokia 5800 XpressMusic (klik voor een vergroting) Foto geschoten met de Nokia 5800 XpressMusic (klik voor een vergroting)
Foto's geschoten met de Nokia 5800 XpressMusic (klik voor een vergroting)

De foto's die het toestel op de automatische piloot schiet zijn in vergelijking met andere 3,2 megapixel camera's van Nokia (bijvoorbeeld de camera van de Nokia N73) van matige kwaliteit. De scherpte van de foto's is redelijk goed, maar de kleuren zijn niet altijd natuurgetrouw. Daarnaast ligt over foto's vaak een "kleurzweem" wat erop duidt dat de witbalans niet automatisch goed wordt ingesteld.

Foto's en video's zijn overzichtelijk toegankelijk vanuit de galerij. Alle foto's en video's worden middels kleine thumbnails weergegeven. Omdat het toestel zowel via de stylus als met de vingers te bedienen is, kan een filmpje of foto eerst geselecteerd worden, waarna een "bevestigende klik" nodig is om de foto of video te openen. Overigens werkt dat in het hele toestel zo om het openen van verkeerde opties of het maken van verkeerde instellingen te voorkomen.

Overzicht voor- en nadelen
Elk toestel heeft zijn voor- en nadelen. We zetten de plus- en minpuntjes die wij in onze test van het toestel hebben gevonden op een rij:
    Voordelen:
  • Betaalbaar: Op de eerste plaats moeten wij concluderen dat het toestel met een verkoopprijs van uiteindelijk € 250,- zeer betaalbaar is, zeker als we gaan kijken naar wat je er voor terug krijgt.
  • 8 gigabyte geheugenkaart: Nokia levert standaard een 8 gigabyte geheugenkaart mee, waardoor het toestel voorzien kan worden van een aantal dagen aan muziek.
  • Gebruiksvriendelijk:
  • Wie Nokia telefoons gewend is, zal met de Nokia 5800 XpressMusic geen moeite hebben. Wat op eerdere symbian telefoons met een menu selectieknop of joystick bediend werd, kan nu met de stylus of de vinger aangewezen worden.
  • Ontvangst: In vergelijking met een aantal recente andere Nokia toestellen scoort de Nokia 5800 XpressMusic op het gebied van ontvangst erg goed. Telefoongesprekken zullen niet snel haperen of storen.
  • Beeldscherm: De Nokia 5800 XpressMusic is uitgerust met een 3,2 inch touchscreen dat 16 miljoen kleuren kan weergeven. Het beeldscherm is helder en heeft een erg hoge resolutie waardoor het beeld erg scherp is.
  • Uitgebreide internet ondersteuning: Met de ondersteuning in de vorm van UMTS, HSDPA en WiFi is de 5800 XpressMusic de benaming "full connected" meer dan waard. Met de 5800 XpressMusic in je zak heb je altijd en overal toegang tot internet.
  • Muziek: Het toestel scoort op het gebied waar hij op moet scoren: muziek. Het toestel heeft krachtige speakers en een uitgebreide muziekspeler.

• Nadelen:
  • Plastic: Het toestel is geheel van plastic gemaakt. Het toestel ziet er daardoor ook erg plastic uit en voelt ook zo aan. Anderzijds is dat natuurlijk wel verwerkt in de betaalbare prijs van het toestel.
  • Snel vettig: Doordat het toestel van glanzend plastic gemaakt is, is het toestel een echte vinger-vanger. Het toestel wordt snel vettig en is lastig schoon te maken omdat het beeldscherm verdiept in het toestel ligt. Vet en vuil kan zich ophopen achter randjes.
  • Geheugenkaart moeilijk te wisselen:
  • De geheugenkaart klemt erg in het toestel, waardoor deze moeilijk uit het toestel te halen is.
  • Comfort headset: Het draagcomfort van de meegeleverde headset valt tegen. Wij konden de headset niet langer dan een uur in het oor houden.
  • Camera: De Nokia 5800 XpressMusic is niet gepositioneerd als camera telefoon, desondanks zijn wij wel beter gewend van Nokia. De foto's die het toestel schiet zijn redelijk scherp maar de kleuren komen niet altijd waarheidgetrouw over.
Eindconclusie
Wij hebben met verbazing de Nokia 5800 XpressMusic getest. Verbazing omdat het toestel zó uitgebreid is, zo'n goede muziekfunctionaliteit heeft en daarnaast op het gebied van connectiviteit ook erg uitgebreid is uitgerust. Hoewel wij uiteraard wat minpuntjes in het toestel vonden, zijn we van mening dat de Nokia 5800 XpressMusic een zéér goede prijs / kwaliteit verhouding biedt. In een rapportcijfer uitgedrukt krijgt de Nokia 5800 XpressMusic van ons een verdiende 9 als eindcijfer!

Laatste Nieuws